פורטוגל

תהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית

חוק הוצאת דרכונים פורטוגלית ניתן לאנשים שהעידו כי הם למעשה צאצאי מגורשי  ספרד. החוק נכנס לתוקף כבר בשנת 2015 ויותר אנשים מעידים על הצלחה בהשגת משימה זו. התקנות של החוק מאשרות את החקיקה המקורית שהתרחשה בפרלמנט הפורטוגזי בשנת 2013 וכעת מיישמת את זה ומעניקה את האזרחות לצאצאים שנרדפו רדיפות דתיות במאה הח16 וה15 במהלך האינקוויזיציה.

ספרד אף היא חוקקה חוק המאשר את קבלת האזרחות אבל שם הרבה יותר קשה להשיג את האזרחות הנחשקת. על פי הספרדים, הדרישה היא הרבה יותר תובענית והיא דורשת לעבור גם בחינות בספרדית וכן לשכור את שירותיו של נוטריון ספרדי.

אם כן, תהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית לא אמור לסבך או להקשות עליכם. נכון להיום פורטוגל מקנה זכויות שוות ערך גם לאנשים המשתייכים לאיחוד האירופאי. יש לא מעט אפשרויות ויתרונות לאנשים המשיגים דרכון זה. דרכון פורטוגלי מאפשר לא רק לחיות במקום אלא גם לממש לימודים ואפילו מאפשר להיכנס למדינות ארצות הברית ללא ויזה. שנת 2015 אושר החוק הפורטוגלי – זה המתקן את העוולה שכולם מכירים נגד היהודים- יוצאי פורטוגל המשתייכים לצאצאי מגורשי פורטוגל. חלק גדול מאוד ממגורשי ספרד הוא גם מגורשי פורטוגל ומכאן הזכות לממש את מה שמגיע לאנשים שעזבו את המדינה שלא מרצונם וחוזרים לתבוע את המגיע להם.

למעשה, זו הזדמנות שאסור לפספס, נכון להיום יותר ויותר ישראלים שהינם צאצאים למגורשי ספרד ופורטוגל ממשים את הזכות הזו. שלא כמו אצל הספרדים, החוק הפורטוגלי מקל עוד יותר בדרישותיו. אין צורך בידיעת השפה, לא במבחנים אודות המקום וההיסטוריה שלו וגם אין צורך להגיע לפורטוגל. כל מה שצריך זה עורך דין טוב שיעביר אתכם את התהליך בקלות ויעילות. בעוד החוקים לא מחמירים, חשוב לנצל את תנאי הקבלה כבר עכשיו ולא לדחות את האפשרות. בכדי שפורטוגל לא תיישר קו עם ההחמרה של ספרד- חשוב לנצל את ההזדמנות ולהשיג את מה שמגיע לכם ללא כל עיכובים או בעיות.

ועכשיו, בואו נדבר על התהליך עצמו, קודם כל חשוב לבדוק את שם המשפחה בשילוב של שמות ההורים ומוצאם- כך אפשר לבדוק אם יש קשר לגירוש ספרד או פורטוגל. בשלב הראשון פונים לקהילה הפורטוגלית עם תעודות ומחקר יוחסין שיוכן עבורכם בצירוף טפסים ומסמכים נדרשים כדי לשפר את הסיכויים שלכם. אם הקהילה תאשר כי אתם אכן צאצאים למגורשי ספרד, עוברים את השלב הראשון וקופצים אל השלב השני. והוא עוסק בהגשת הבקשה עצמה לפורטוגל. כאן, השלב מורכב יותר והוא דורש לא מעט טפסים ואישורים שעדיף להשאיר בידי מייצגים נכונים. (עורכי דין, נוטריונים ועוד'). לאחר איסוף כל הטפסים שצריך, מחתימים את הבקשה לקבלת האזרחות לאחר מילוי ממוקד ורק אז מגישים לממשלת פורטוגל. לאחר שצלחתם חודש וחצי של שלבים ראשונים, השלב השני ידרוש מכם לחכות כשנה עד שנה וחצי עקב ריבוי בקשות.

שלב מסתיים כאשר אתם מקבלים למעשה הודעה כי התקבלתם להיות אזרחי פורטוגל כאמור, אזרחי האיחוד האירופאי ועכשיו, לכו להשיג את הדרכון שלכם.